Negatieve publiciteit jaagt verzorgenden weg

op .

Driekwart van de verzorgenden vindt negatieve publiciteit over zorginstelling een reden om daar niet te solliciteren. Bovendien overweegt vijftig procent van de verzorgenden die daar al werkt een andere baan te zoeken.

Negatieve publiciteit jaagt verzorgenden weg



Driekwart van de verzorgenden vindt negatieve publiciteit over zorginstelling een reden om daar niet te solliciteren. Bovendien overweegt vijftig procent van de verzorgenden die daar al werkt een andere baan te zoeken. Dit blijkt uit de Barometer Zorg, onderzoek onder werknemers in de zorg en welzijn, uitgevoerd door Newcom Research & Consultancy en VKbanen.




Imago werkgever

Zo’n 90 procent van de  zorgmedewerkers vindt het belangrijk dat hun werkgever een goed imago heeft. Negatieve publiciteit beïnvloedt dat imago, zeggen ook negen op de tien medewerkers. Driekwart van de respondenten vindt een slecht imago van het bedrijf een reden om daar niet te solliciteren. Ook is driekwart van mening dat negatieve publiciteit het imago van de hele sector beïnvloedt. Uit de Barometer Zorg blijkt dat 86 procent van de respondenten trots is op zijn werk.




Bron: Skipr